WEEK 27 WEEK 27
18.30 u.          prop. A.M. van Mourik           Driebruggen
Zingen voor de dienst:  vm. Ps. 147 : 1;  nm.  Ps. 147 : 4
Kinderoppas: Sanne van Duuren; Aquilo Fokker en Jasper de Leeuw
Collecten: De eerste collecte is voor de diaconie.  De tweede collecte is voor de kerk.

De collecten zullen na afloop van de dienst plaatsvinden bij de uitgang in collecteschalen.
Nu de kerkdiensten i.v.m. de coronamaatregelen op een andere manier worden ingevuld willen we u toch de mogelijkheid geven om uw financiële bijdrage te leveren aan onze gemeente en het diaconale werk. Indien u wilt geven kan dit door uw bijdrage over te maken naar bankrekening NL34 RABO 0335 3449 33 voor de kerk en bankrekening NL13 RABO 0358 4154 03 voor de Diaconie.
Ziekte en zorg: Dankbaarheid overheerst, dat er geen gemeenteleden in het ziekenhuis liggen. Wat niet betekend dat er geen verdriet, rouw en zorgen zijn. Laten we als gemeente bidden voor hen die in zulke situaties verkeren en zij Gods aanwezigheid mogen ervaren.
Geboorte: `k Stel mijn vertrouwen op de Here mijn God, want in Zijn hand leg ik mijn levenslot, Hem heb ik lief, Zijn vrede woont in mij, `k Zie naar Hem op en `k weet Hij is mij steeds nabij. Dit lied staat boven het geboortekaartje van Anne-Mirthe Lam, die geboren is op 26 juni. Haar trotse ouders, Marco en Carolien Lam – Fleming, (Dorpsweg 5, 4122GD) zijn heel dankbaar dat dit wonder aan hun is toe vertrouwd. Een kroon op het huwelijk wordt vaak gezegd, maar ook een grote verantwoordelijkheid Anne-Mirthe op te voeden en haar de weg te wijzen en te leren te vertrouwen op de Here mijn God.
 Kerkdiensten: i.v.m. de coronamaatregelen mogen er max. 60 personen in de kerk aanwezig zijn. Het K.C. blijft `s morgens ook beschikbaar voor de kerkdiensten.
Voor het deelnemen aan de kerkdiensten, kunnen u en jullie zich digitaal of telefonisch aanmelden. Iedere week moet apart aangemeld worden, dat kan van maandagochtend tot en met vrijdagmiddag 12.00 u. Digitaal: kerkdienst@hervormdzijderveld.nl  of tel. 0345-642259.
U en jullie worden toegelaten tot de kerkdienst op volgorde van aanmelding.
Tijdens de kerkdiensten mogen alle psalmen en liederen weer worden meegezongen.
Verantwoording: De Avondmaalscollecte van zondag 20-06 bestemd voor stichting Hulp Oost Europa heeft € 117,30 opgebracht. De collecten voor de kerk over de maand juni bedragen totaal € 1524,86. In dit bedrag zijn inbegrepen: de wekelijkse collecten, de uitgangscollecte van 6 juni; de extracollecte van 27 juli en de huwelijkscollecte van 28 juni. In het totale bedrag zitten ook de bedragen die via de bank zijn ontvangen. Via de bank is een gift ontvangen van € 100,= voor de kerk.  Hartelijk dank voor de bovengenoemde collecten en gave
Tenslotte:  Het is fijn weer met meer mensen naar de kerk te kunnen en weer meer mensen in de kerk te ontmoeten en weer te kunnen zingen met elkaar. Even was het onwennig om weer samen te zingen, maar gelukkig was die onwennigheid snel voorbij. Ja, met de versoepelingen van de regelgeving blijft het vervelend om iedere week weer aan te moeten melden voor de kerkdiensten. Maar, laten we het met elkaar volhouden. Hoe beter we de regels hanteren, hoe eer we er mogelijk van af zijn. Dat betekend op dit moment nog steeds aanmelden en daar plaatsnemen op de plaatsen die ons toegewezen worden. De kosters delen de plaatsen in de kerk in en ook in het K.C. met in achtneming van de 1,5 m. Zo kunnen we met elkaar de regels op de juiste manier hanteren en met blijdschap de diensten mee beleven.

Door al het lijden van de tijden
wordt naar verlossing toegeleefd.
De schepping smacht naar Uw bevrijden,
naar `t heil dat U Uw kind`ren geeft.
Wij zuchten mee en zien verlangend
naar U en Uw verschijning uit.
Reeds hebben wij de Geest ontvangen,
Die “ Kom!” roept, samen met Uw bruid.

Met een hartelijke groet,  Aart Bronkhorst

datum en tijdstip 28-04-2024 om 09:00

datum en tijdstip 30-04-2024 om 19.30 u.

datum en tijdstip 05-05-2024 om 09:00

datum en tijdstip 09-05-2024 om 09:00